Provozní řád ambulance Privalek s.r.o.
Čechova 2641/44, 301 00 Plzeň
Úvodní slovo
Vážení pacienti, jejich rodinní příslušníci a doprovod,
vítáme Vás v naší ambulanci a děkujeme za důvěru, kterou jste nám projevili. Poskytujeme ambulantní péči v oboru všeobecného praktického lékařství pro dospělé. Naším cílem je zajistit odbornou, bezpečnou a důstojnou zdravotní péči. Vaše spolupráce a respektování vnitřního řádu jsou důležitou součástí tohoto procesu.
I. Obecná pravidla provozu
1. Identifikace pacienta
Při každé návštěvě je pacient povinen předložit průkaz pojištěnce. Na vyžádání může být požadován také průkaz totožnosti. V případě neprokázání totožnosti si vyhrazujeme právo odmítnout poskytnutí zdravotní péče. Jakoukoli změnu zdravotní pojišťovny, jména, příjmení, adresy nebo kontaktních údajů je nutné nahlásit neprodleně.
2. Cenné předměty
Doporučujeme nevnášet do čekárny a ambulance větší finanční obnosy, šperky nebo jiné cenné předměty. V případě jejich ztráty nenese ambulance žádnou odpovědnost.
3. Bezpečnostní opatření
Do prostor ambulance je zakázáno vnášet zbraně, střelivo a nebezpečné látky. Při přítomnosti zbraně jste povinni tuto skutečnost nahlásit personálu. Ve všech prostorách ambulance platí zákaz kouření, požívání alkoholu a návykových látek.
4. Pořadí pacientů a objednání
Ordinační hodiny jsou zveřejněny na dveřích ordinace a na webových stránkách. Akutní pacienti jsou ošetřováni denně bez objednání od 7:00 do 9:30. Ostatní ordinační doba je vyhrazena objednaným pacientům. Dodržujte prosím čas objednání, případně nás dostatečně předem o tom, že se nemůžete ve sjednaný termín dostavit, informujte. Neomluvené nedostavení se k vyšetření je zpoplatněno dle ceníku. Pořadí pacientů určuje zdravotnický personál dle naléhavosti a charakteru potíží.
5. Doprovod pacienta
Doprovod pacienta nesmí narušovat chod ambulance a musí respektovat pokyny personálu. Děti nesmí zůstávat v čekárně bez dozoru. Pokud možno je do ambulance nevoďte. Vstup zvířat je zakázán, s výjimkou asistenčních psů.
6. Úhrada péče
Péče nehrazená z veřejného zdravotního pojištění musí být uhrazena přímo v ordinaci. Jedná se např. o posudkovou činnost a další výkony uvedené v aktuálním ceníku služeb.
II. Jednání a chování v ordinaci
Pacienti jsou povinni chovat se s respektem ke zdravotnickému personálu i ostatním pacientům. Zákaz platí pro urážky, výhrůžky, pomluvy, manipulativní chování a šíření nepravd. Takové jednání může vést k ukončení registrace dle § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 372/2011 Sb. Spolupráce, důvěra a dodržování léčebného plánu jsou základními předpoklady kvalitní péče.
III. Práva a povinnosti pacienta
1. Pacient má právo na srozumitelné informace o zdravotním stavu, diagnóze a navrhované léčbě.
2. Pacient je povinen sdělit úplné a pravdivé informace důležité pro poskytování péče.
3. Pacient je povinen dodržovat stanovený léčebný režim a pokyny lékaře.
4. Zamlčování informací či vyžadování neindikovaných výkonů může vést ke zrušení registrace.
IV. Kompetence praktického lékaře
1. Praktický lékař poskytuje komplexní primární péči – diagnostiku, léčbu, prevenci a dispenzarizaci.
2. Není povinen zajišťovat péči náležící specialistům (např. rehabilitace, neurologie) a to v zejména v případě, kdy je specialista či jiný lékař zároveň ošetřujícím lékařem pacienta pro dané onemocnění.
3. Pacient je povinen respektovat kompetence a řídit se doporučením k odborné péči.
V. Ukončení registrace pacienta
Registrace může být ukončena, pokud:
– pacient závažně poruší léčebný režim,
– chová se nevhodně vůči personálu či ostatním pacientům v prostorách ambulace
– šíří nepravdivé informace nebo manipuluje s dokumentací,
– dlouhodobě nespolupracuje v léčbě.
VI. Závěrečná ustanovení
Tento řád je zveřejněn v čekárně a na webových stránkách ordinace. Každý pacient je povinen se s ním seznámit. Nerespektování pravidel může vést k ukončení péče v souladu s právními předpisy.